Ako sa vyhnúť prejedaniu pri stresových situáciách

Negatívne účinky stresu na naše telo potvrdilo už množstvo štúdií. Okrem toho, že nadmerný stres spôsobuje bolesti hlavy, poruchy spánku, zažívacie ťažkosti a depresie, vedci preukázali aj jeho vplyv na náš metabolizmus a prírastok hmotnosti. Ako sa vyhnúť nechcenému priberaniu?

Stres zvyšuje v našom tele hladinu kortizolu, stresového hormónu, ktorý zvyšuje chuť do jedla a vedie k túžbe po nezdravej strave a uľahčuje hromadenie tuku v tele. Nedávna štúdia navyše preukázala, že stres môže spomaľovať spaľovanie kalórií. Stresové situácie si sami nevyberáme, aj preto je ťažké sa stresu vyhýbať. Napriek tomu existuje pár tipov, vďaka ktorým sa dá ubrániť aspoň emocionálnemu prejedaniu. Ako na to?

Pozor na príjem tukov

Pokiaľ stres spôsobuje, že vaše telo spaľuje menej tukov, potom je aj väčšia pravdepodobnosť, že sa ich nadmerný príjem podpíše na vašom vzhľade. Snažte sa preto pri stresových situáciách siahnuť po zdravých tukoch, ako je avokádo alebo oriešky, ale vyhnite sa veľkým porciám a kombinovaniu jednotlivých tučných elementov.

“Zdravé tuky sú dôležité pre pocit sýtosti, navyše patria medzi základné stavebné prvky nášho tela. Pokiaľ ste ale vystavení stresovým situáciám, je potrebné si na ne dať pozor. Ak napríklad siahnete po šaláte s avokádom, vyhnite sa zálievke z olivového oleja” radí dietologička Cynthia Sassová pre Health.

Upravte porcie jedla

Pri stresových situáciách máme potrebu jesť viac ako normálne. Pri konzumácii jedla totiž zamestnávame mozog a snažíme sa tým vytesniť nepríjemné okamihy. Ľahko sa tak stane, že si svoj kalorický príjem pre celý deň vyčerpáme pri jednom jedle. Ak sa tento problém týka aj vás, skúste sa zamerať na to, koľko potravín prijímate a upravte napríklad množstvo svojich príloh.

Nakopnite svoj metabolizmus

Niektoré jedlá prirodzene zrýchľujú metabolizmus, a preto je vhodné ich pri stresových situáciách zaradiť do svojho jedálnička. Príkladom môžu byť feferónky, ktoré majú aj širokú škálu uplatnenia a dajú sa nimi okoreniť najrôznejšie jedla. Navyše znižujú cholesterol a zvyšujú imunitu. Na internete možno ale dohľadať aj ďalšie metabolické posilňovače, ako je kajenské korenie či škorica.

Predýchajte sa

Podľa výskumov je správna dýchacia technika kľúčom k zníženiu hladiny kortizolu v tele. Ak teda čelíte stresu a máte tendenciu siahnuť po nezdravom jedle, vyskúšajte sa pár minút pred konzumáciou poriadne hlboko predýchať. Uvidíte, že tým uvoľníte svalové napätie a možno sa vám aj prečistia zmysly.

Prejdite sa

Nepodarilo sa vám ubrániť emocionálnemu prejedaniu? Nevadí, stále existuje cesta späť. Skúste sa po jedle vybrať aspoň na pätnásťminútovú prechádzku, vďaka ktorej sa váš metabolizmus opäť rozbehne. Prechádzka navyše môže slúžiť ako drobný odpočinok, vďaka ktorému si vyčistíte hlavu.

zdroj: novinky.cz

Žite život bez cukru. Toto všetko bez neho vaše telo pocíti!

facebook

Závislosť na partnerovi? Psychológ radí, ako sa z nej vymaniť

kava chillax
Sledujte nás a lajknite nás:

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.