Žite život bez cukru. Toto všetko bez neho vaše telo pocíti!

Popoludňajšía kávička bez sladkosti? Čokoláda na nervy? Tiež si bez týchto vecí nedokážete predstaviť deň? Cukor nám robí radosť a spôsobuje pozitívne emócie, naproti tomu naše telo ale veľmi zaťažuje. A stojí za to pustiť sa do poriadnej odvykačky. Povieme vám, prečo …

Cukor sa nachádza prakticky všade, ale v skutočnosti pre nás nie je dobrý. Ak hovoríme o tom bielom, rafinovanom, čo nám neprináša do tela žiadne živiny ani prospešné látky, len kalórie. Cukor sa prirodzene vyskytuje vo veľkom množstve potravín, vrátane ovocia či mlieka. Avšak ďalší cukor umelo pridávaný do našej stravy už nie je až tak potrebný. Práve naopak. Bez neho bude telu lepšie, ľahšie, zaplaví vás nová vlna energie a zbavíte sa aj mnohých zdravotných ťažkostí. Ale, ruku hore, kto by si vedel predstaviť život bez kúska čokolády alebo inej maškrty? Áno, ani my by sme to nedokázali a tak je dobré raziť heslo: všetkého s mierou.

Cukor vs. telo

Vďaka cukru sa cítite dobre emocionálne. Uľaví sa vám, keď je vám zle, máte toho v práci nad hlavu alebo ste pod extrémnym tlakom. Keď ale telu túto sladkú drogu nedodávate, môže to viesť k bolestiam hlavy, energetickým “haváriám” a dokonca aj hormonálnej nerovnováhe. Okrem toho cukor spôsobuje zubné kazy, ale aj poruchy mozgovej funkcie, depresie a iné psychické ťažkosti, srdcové ochorenia a pod.

A aj cez všetky tieto negatívne účinky konzumujeme väčšie množstvo ako je odporúčaná denná dávka cukru. Priemerne zjeme denne 60 g (!!!) cukru, čo je 15 kociek cukru. A viete, aká by mala byť denná dávka? Maximálne JEDNA kocka.

Nie je cukor ako cukor

Je však dôležité poznamenať, že spracované cukry sú iné ako prírodné cukry nájdené v ovocí, mede, alebo kondenzovanom mlieku. Rafinované cukry, inak známe ako sacharóza, sú spracované z cukrovej trstiny a cukrovej repy a majú vysoký obsah kalórií a nemajú žiadnu inú nutričnú hodnotu, zatiaľ čo prírodné cukry obsahujú vitamíny a minerály.
Spracované cukry majú sladký a návykový účinok na ľudské telo, a je len na vás, či sa rozhodnete, či to stojí za to ochutnať a podľahnúť. Pretože, ako vieme, vzdať sa toho, čo robí pomyselne nášmu telu dobre, to je poriadna drina.

Telo bez cukru

Podľa mnohých štúdií môžete mať pri vysadení cukru rovnakej abstinenčné ťažkosti, ako keď závislí vysádzajú drogy. Inými slovami, odvykanie je dlhodobejší proces.
Inými slovami, čím viac cukru konzumujete, tým lepšie sa cítite. Aspoň dočasne. Keď prestanete jesť cukor úplne, vaše telo prechádza abstinenciou a nie je to príjemné pre vaše telo alebo mozog. Stačí ale vydržať týždeň a nálady a pocity sa budú len a len zlepšovať.
Zníženie príjmu cukru môže tiež pomôcť zlepšiť pleť posilnením elastínu a kolagénu a znížením úrovne zápalu prítomného v koži, pretože, čo si budeme hovoriť, sladkosti, tie si s akné a inými kožnými ťažkostiach naozaj rozumejú.

A čo viac?

Budete mať veľa energie – Iróniou je, že väčšina z nás siaha po sladkom, vrátane vysoko sladených povzbudzujúcich nápojoch práve v situácii, keď sme unavení. Aj napriek tomu máme garantované, že bez cukru budeme mať vyššiu úroveň prirodzenej energie. Doslova platí, že umelý cukor blokuje schopnosť nášho tela udržať si vysokú energetickú úroveň. Bez umelého cukru nebudete zažívať náhle návaly a úbytok energie. Popoludňajšia únava sa tak stane vecou minulosti.
Váha sa ustáli – Vďaka bez cukrovej detoxikácii tela do svojho tela prestanete prijímať prázdne kalórie, čo povedie k tomu, že stratíte aj nejaké to kilo a vaša postava sa zmení. K lepšiemu.
Koniec prejedanie – Tiež občas vyjete chladničku a z hladu zjete aj to, čo by vás ani nenapadlo? Tomu bude tiež koniec. Prejdú vás chute na nezdravé jedlo a zistíte, že vďaka kvalitným a zdravým potravinám nebudete mať ani nečakaný vlčí hlad.
Spánok ako bábätko – Znížená konzumácia cukru môže pomôcť udržať hladinu cukru v krvi a môže zvýšiť úroveň serotonínu v mozgu, čo môže zlepšiť spánok. Konzumácia sladkých potravín spôsobuje prudký vzrast cukru v krvi, čo vedie k vyčerpaniu nadobličiek. To má vplyv na kvalitu spánku.

Názor odborníka:

“Všetci vieme, že ak človek žije aktívnym spôsobom, cíti sa lepšie, je zdravší, vyrovnanejší, pozitívnejší a skrátka šťastnejší už na pohľad. Či sa jedná o cvičenie v posilňovni, beh, bicykel, plávanie či ich kombinácia, to všetko nám pomáha udržať sa v kondícii. Ľahšie si ustrážite optimálnu telesnú hmotnosť, pretože spálime viac kalórií a zároveň zrýchľuje metabolizmus. Avšak je nutné dodať, že   so súčasným vyváženým jedálničkom.
Ak mám hovoriť za seba, mám síce pozitívny vzťah k športu od malička, ale nie vždy som k nemu pristupovala tak zodpovedne 🙂 Keď som však začala priberať, začala som byť aj negatívna a to vážne nikto nechce !! Prišlo rozhodnutie. Naplánovala som si týždeň dopredu a začala som behaním alebo cvičením, aby sa potom nestalo, že nebudem mať čas = PRIORITA A PLÁNOVANIE.
Ak chceme vidieť výsledky, prihováram sa skutočne za minimálne cvičenie 3x týždenne doplnené pravidelnou a vyváženou stravou. = PRAVIDELNOSŤ. Je nutné sa tiež obrniť trpezlivosťou, ktorá nám ženám občas chýba. Je možné, že prvé výsledky uvidíme až za 2-3 týždne, ale potom už to pôjde, ak nepoľavíme = TRPEZLIVOSŤ. Postupne si na režim zvyknem a rovnako ako pravidelne chodím do práce, budem automaticky chodiť cvičiť. Ovplyvnenie zdravia z dlhodobého hľadiska prichádza postupne a nesie so sebou napríklad znižovanie krvného tlaku, udržiavanie priaznivej hladiny krvného cukru, posilňovanie imunitného systému atď .., Čo ale ma na športovaní veľmi baví je, že po každom cvičení sa cítite skvele! Vďaka vyplavovaniu endorfínov sa budete cítiť šťastne a nabité energiou! Dokonca postupne začnete vyškrtávať ťažké jedlá, pretože predsa nechcete hneď zabiť tú vašu snahu alebo naopak viete, že vás čaká cvičenie a s plným žalúdkom to vážne nie je ono!
Myslím, že teraz je aj ideálne obdobie, vyraziť na korčule, beach voleybal s priateľmi, ísť si zaplávať, opáliť sa pri tom a pobaviť sa. Zároveň pre ženy, ktoré chcú posilňovaním spevňovať problematické partie aj chudnúť, ale nechcú byť zatvorené v lete v posilňovni je ideálna možnosť obuť tenisky, naplánovať trasu a vybehnúť. Bežať voľne, pokojne len 10-15 min, aby sa zahriali svaly a pripravili telo na následné cvičenie, potom si nechali 20,30,40 min- podľa zdatnosti a časových možností pre posilňovanie na vonkajších strojoch či bez len s vlastnou váhou a dobehnúť späť domov .
Snáď ani nemusím dodávať, že keď má žena svoju ideálnu váhu, cíti sa oveľa lepšie, sebavedomejšie, zároveň tak aj pôsobí a rozhodne je aj odvážnejšia čo do výberu outfitu.
Takže poďme sa hýbať, buďme zdravšie a šťastnejšie 🙂 “

Markéta Jóglová

zdroj: zena-in.cz/

Prečo a ako servírovať Hummus

facebook

Trápia vás faldy? Poradíme, ako sa ich zbaviť

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.