Čo mimo posteľ môžete urobiť pre báječný sex?

Na posteľové zážitky a uspokojenie nemá vplyv len výber milostných polôh alebo hravé techniky vedúce k vyvrcholeniu. V skutočnosti je toho veľa, čo pre svoj sexuálny život môžete urobiť. Ako podporíte svoje libido a výdrž? Aj malé životné zmeny stačia!

Je jedno, či sa oddávate rýchlovke, alebo si užívate dlhé, niekoľkohodinové maznanie. Sex je fyzická aktivita, ktorá vyžaduje aspoň minimálnu kondíciu tela i mysle. Platí pritom, že všetko, čo mimo posteľ urobíte, odrazí sa na dianie pod perinou. Tak vykročte tým správnym smerom a premeňte sa v chtivú nymfu, ktorá vie, čo v posteli robiť!

1. Hýbte sa: ovplyvníte libido

Ideálne denné cvičenie je kľúčom k šťastnému sexuálnemu životu. Pohyb zvyšuje prietok krvi aj do genitálií, a tým podporuje ich citlivosť. Podieľa na produkciu testosterónu, ktorý pozitívne ovplyvňuje libido. Pri športe sa uvoľňujú endorfíny a tie zlepšujú náladu a znižujú nespavosť. Náladu aj sebavedomie vám zvýši aj fakt, že pohybom máte lepšie pod kontrolou aj telesnú hmotnosť. Preto odborníci odporúčajú aspoň 30 minút denne venovať prechádzkam, tancu, plávanie, joggingu či trebárs skákanie na trampolíne.

2. Jedzte lepšie: vylepšíte vaginálnu vlhkosť

Ovocie a zelenina obsahujú antioxidanty, ktoré priaznivo podporujú kardiovaskulárny a neurologický systém. S krvným obehom a s ním spojenú sexuálnu túžbu zase pomáhajú omega-3 mastné kyseliny, ktoré stoja za lepšou lubrikáciou vagíny. Stačí 3 gramy rybieho tuku denne!

Naproti tomu mäso, rýchle občerstvenie, vyprážané dobroty a mliečne výrobky z plnotučného mlieka majú vysoký obsah cholesterolu a nasýtených tukov. To znamená, že zužujú tepny, čím obmedzujú nevyhnutný prietok krvi nielen do genitálií. U mužov to predstavuje problémy s erekciou, ženy sa musia pripraviť na stenčenie tkaniva pošvy a pyskov ohanbia, zníženie vaginálnej vlhkosti a celkovej citlivosti. Dosiahnutie orgazmu býva problematické, pohlavný styk sa stáva bolestivý. Takže, čo si dnes dáte na obed? Šalát je dobrá voľba!

3. Držte si váhu: nebudú kolísať hormóny

Pekná postava znamená posilnenie sebadôvery vo vlastné telo. S úbytkom tuku dochádza ku kontrole hladiny testosterónu a krvného cukru, bonusom je aj hormonálna rovnováha. Koniec koncov, vedci z americkej Duke University upozorňujú, že po preskúmaní sexuálneho života 70 obéznych dospelých je vec jasná. Aj mierne schudnutie zvyšuje libido, sexuálne funkcie a erotické uspokojenie. Aspoň tak to hlásili dobrovoľníci, ktorí pod dohľadom schudli 5 až 13 kilogramov.

4. Relaxujte: udržíte tvorbu testosterónu

Stres pripravuje cestu pre kardiovaskulárne ochorenia a zvyšuje tak riziko úzkosti aj depresie. Pri dlhodobom vypätí sa vo vyšších dávkach vyplavuje hormón kortizol. Ten blokuje tvorbu testosterónu, ktorý má na túžbu u mužov i žien zásadný vplyv. Nekroťte teda len deti alebo šéfa, ale hlavne vlastnú psychiku. Nervózne ženy totiž muža nepriťahujú!

Naordinujte si masáže, meditácie, horúce kúpele, nájdite si čas na koníčky a rozumne vyvážte súkromný a pracovný život. A čo ďalšie má vplyv?

5. Dostatočne spite: zvýšite sexuálnu energiu

Potreba spánku je individuálna, udáva sa však, že väčšina dospelých vyžaduje aspoň sedem hodín. Len tak ďalej. Problémy so spánkom znižujú sexuálnu energiu, potláčajú libido a tvorbu testosterónu. Potom nie je divu, že si miesto milostnej chvíľky radšej pustíte televíziu!

Ak nemôžete spať, pomilujte sa. Ženám sa po vyvrcholení zvyšuje hladina estrogénu, čo prehlbuje spánkovú REM fáze. U mužov dôjde po orgazme k vypusteniu hormónu prolaktínu, ktorý je spojený s ospalosťou. Súvislosť medzi sexom a kvalitným spánkom je zrejmá!

zdroj: prozeny.cz

Chcú vás muži len na sex? Možno robíte tieto 4 chyby!

facebook

Veci, ktoré vám nikto nepovie o manželskom sexe

Sledujte nás a lajknite nás:

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.