10 potravín, ktoré musíte mať v chladničke, aby ste schudli!

Ak ste práve vo fáze, keď začínate zhadzovať prebytočné kilogramy, pomôžte si tým, že vymeníte obsah chladničky za zdravšie potraviny. Tým, že budete mať po ruke naozaj len to, čo je zdravé a nízko kalorické, pôjde vám to lepšie a nepodľahnete pokušeniu. Týchto desať potravín by ste mali mať vždy blízko a vaša váha pôjde rýchlo dole.

Orechové maslo

Môžete si ho vyrobiť sami doma zo semienok alebo orechov (mandlí, vlašských orechov, arašidov a pod.) Jednoduchým mletím, kým nevznikne hladká a hustá pasta. Tieto masla sú bohaté na bielkoviny, esenciálne mastné kyseliny a vlákninu. Krásne nimi ide nahradiť klasické maslo, margarín alebo smotanový syr – sú totiž zdravšie a v primeranej miere prospievajú nášmu telu. Mazať si ho môžete na celozrnný toast na raňajky, pridať do smoothie alebo ním potrieť na plátky nakrájané jablká.

Čerstvé ovocie

Bez ovocia sa pri diéte nezaobídete. Pravda, na rozdiel od zeleniny je potreba ovocím “šetriť” a dobre vyberať jednotlivé druhy, pretože niektoré sú až moc sladké. Avšak aj tak by ste ich mali mať v chladničke. Ideálne je samozrejme čerstvé ovocie, hlavne bobuľoviny, pomaranče, jablká a hrušky. Stačí po nich siahnuť a máte zdravú desiatu.

Bielkoviny

Ak chudnete, môže vás naháňať pocit na sladké. Zabráňte tomu tým, že budete mať v chladničke bielkoviny, ktoré len strčíte do pusy, a zaženiete hlad. Neprepadnete potom záchvatom prejedania či konzumácii nezdravých snackov. Navyše vám vopred pripravené bielkovinové potraviny zrýchlia prípravu večere. Ideálne je mať nakrájané napríklad tofu na kocky, uvarené vajcia natvrdo a podobne. Tofu je takmer univerzálny polotovar, s ktorým možno vykúzliť skoro čokoľvek.

Nakrájaná zelenina

Nie je nič jednoduchšie ako mať v chladničke nakrájanú najrôznejšiu zeleninu – mrkvu, zeler, uhorku či papriku. Či už budete chcieť len tak zobať pri televízii alebo potrebujete rýchlo zahnať chute, je dobré mať všetko už pripravené a nakrájané. Večer tieto zeleninové chipsy oceníte a stačí k nim len pripraviť tvarohový dip, do ktorého ich budete namáčať.

Citróny

Nechutí vám samotná voda? Nie je nič jednoduchšie, ako keď namiesto klasického presladeného sirupu použijete citrón. Je skoro bez kalórií a hlavne je vynikajúci pomocník pri detoxikácii a tým pádom aj pri chudnutí. Môžete si pripraviť do chladničky na každý deň džbán s vodou, citrónom, zázvorom a uhorkou a budete mať po ruke zdroj energie.

Grécky jogurt

Chytáte sa za hlavu a hovoríte, prečo práve grécky jogurt, ktorý je zvyčajne niekoľkonásobne tučnejší ako iný? Nebojte sa, nejde o preklep ani diétne tabu. Nutričná špecialistka Monika Bartolomějová zo Sveta zdravia hovorí, že záleží na druhu a konzistencii. Tie, ktoré majú nízke percento tuku, sú v poriadku. Tento typ jogurtu má totiž jedno veľké plus: obsahuje vysoké množstvo bielkovín, ktoré sa vám pri chudnutí budú hodiť. Navyše je to skvelá náhrada za kyslú smotanu či maslo.

Vajcia

Ešte nedávno boli vajcia takmer zakázané, pretože vraj zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi. Nebojte sa ich, jedno alebo dve vajcia denne vám neuškodia, navyše obsahujú málo kalórií (asi 300 kJ), veľa vitamínov (A, B1, B2, B6, D, E a K), minerálnych látok a lipidov (hlavne fosfolipidov s nenasýtenými mastnými kyselinami vrátane omega-3) a tiež veľa bielkovín (jedno vajce pokryje asi 14% denného príjmu bielkovín). Takže, majte stále niekoľko uvarených vajec v chladničke, hodia sa nielen na raňajky, ale pokojne aj na olovrant, prípadne ich môžete pridať do zeleninového šalátu.

Hummus

Hummus je nátierka z cícera, ktorá si svoje miesto našla už aj u nás. Je rýchlo a ľahko hotová, zasýti a dá sa skvele kombinovať. Ide vlastne o rozmixovaný cícer ochutený sezamovou pastou. Obsahuje veľa živín, ktoré podporujú trávenie a celkový chod organizmu. Je samozrejme kalorickejší, ale obsahuje zároveň veľa bielkovín, ktoré napomáhajú pomalšiemu tráveniu a v kombinácii so zeleninou udrží vaše chute na uzde.

Baby špenát

Baby špenát má na rozdiel od toho klasického menšie listy. Je nabitý živinami, má nízky obsah kalórií a tuku. Jedna porcia čerstvého špenátu obsahuje len 30 kJ a 1 gram vlákniny. Baby špenát má tiež veľa vitamínu A, vitamínu K a kyseliny listovej. Mať ho v chladničke je doslova výhra – môžete ho pridať do takmer všetkých jedál. Hodí sa na pizzu, cestoviny, sendviče či do polievok alebo smoothie.

Mandľové mlieko

Je to ideálna všestranná náhrada kravského mlieka, ktoré má menej kalórií aj tuku. Môžete ho pridávať do smoothie, k cereáliám alebo k mäsu. Ak máte smoothie mixér, môžete si vyrobiť mandľové mlieko sami doma. Pri diéte je vhodné, pretože neobsahuje cholesterol ani laktózu. Mandľové mlieko má vysokú nutričnú hodnotu a zároveň nižšiu kalorickú hodnotu. Zlepšuje trávenie, znižuje hladinu tukov v tele, hladinu cholesterolu v krvi a odkysľuje organizmus.

zdroj: blesk.cz/

Prečo predstierame orgazmus a muži nechcú poznať pravdu?

facebook

Vláknina a chudnutie: Prečo je tak dôležitá a kde ju nájsť?

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.