8 najlepších odborných tipov na to, ako byť zdravší

Starostlivosť o zdravie nie je len zdravá strava a fyzická záťaž …Ak sa chcete starať o svoje zdravie, vyžaduje to viac, než len strážiť si, čo jete a cvičiť. Tu sú tie najužitočnejšie rady.

Zdravý spánok je jednou z hlavných priorít.

Nedostatok spánku sa môže na zdraví podpísať rovnako negatívne, ako nesprávna strava. “Nevyspania spôsobuje podráždenosť, úzkosť, depresie a poruchy koncentrácie. Okrem všetkého ďalšieho provokuje v organizme zápalové procesy, napomáha vzniku a rozvoju srdcových ochorení a tiež zvyšuje riziko mozgovej mŕtvice, “vysvetľuje Harvey Karp, generálny riaditeľ organizácie Happiest Baby a uznávaný pediater. Navyše dodal: “Nedostatok spánku narúša metabolizmus, v dôsledku toho spôsobuje obezitu a zvyšuje riziko cukrovky. Je naozaj veľmi dôležité, aby ste dávali prednosť dostatočnému spánku. “

Starajte sa o svoje duševné zdravie.

Niekedy tým najlepším, čo môžeme pre svoje zdravie urobiť, je nerobiť nič. Skrátka sa trochu uvoľniť a robiť aspoň menej ako inokedy. “Umožní vám to trochu odľahčiť svoj pracovný rozvrh, urobiť si čas sami na seba, zabudnúť na chvíľu na okolitý svet a premýšľať nad sebou,” povedal Harry Ritter, zakladateľ organizácie Alma, spoločného pracovného priestoru pre psychoterapeutov. Zdôrazňuje vzájomnú prepojenosť duševného a fyzického zdravia. Ak sa človek stará o svoje duševné zdravie, stará sa tým podľa neho aj o svoje zdravie fyzické.

Nájdite si čas na prípravu jedla, ktoré si nosíte do práce.

Pripravovať si samostatne jedlo je pre tých, kto chodia do práce, skvelý spôsob, ako si zaistiť, že sa budú stravovať zdravo. “Bohužiaľ nie každý vie, aké porcie si pripravovať a ako správne hotové jedlo uchovávať,” konštatuje Elisabeth Balkan, ktorá sa zaoberá potravinovým odpadom v Národnej rade pre potravinové zdroje. “Okrem toho koncom týždňa už ľudí omrzí jesť stále jedno a to isté.”

Radí využívať špeciálnych aplikácií alebo stránok, na ktorých sú takto zamerané informácie – od prehľadu vhodných potravín, cez recepty a dávky jedla potrebné na jednotlivé porcie až po odporúčania ohľadom uchovávanie hotových pokrmov.

Navyše môžete pracovať aj s rôznymi zákernými chuťami, pretože vy sami najlepšie viete, kedy vás prepadajú slabé chvíle. Počas dňa môžete náhle dostať chuť na niečo menšieho, nepríliš zdravého. Niekoho chuť na niečo také prepadne o štvrtej popoludní, iného zaskočí v jedenásť večer. “Ale aj taká malá desiata sa musí plánovať dopredu,” hovorí Claire Olshanová, zakladateľka spoločnosti pre zdravú výživu DADA Daily. “Každý rozmýšľa nad tým, aké jedlo si pripraviť na raňajky, obed alebo večeru. Lenže premýšľať musíme aj nad tým, čo si budeme chcieť dať na desiatu. “

Nájdite si čas, po ktorý sa zbavíte elektroniky a internetu.

“V mojom prípade spočíva starostlivosť o zdravie v tom, že si dovolím byť nejaký čas off-line,” hovorí Melody Serafino, spoluzakladateľka PR agentúry v New Yorku. “Vzhľadom na špecifiku môjho zamestnania mám byť neustále dostupná, ale napriek tomu sa podľa možností snažím obmedzovať čas, ktorý trávim na sieti. A hodinu pred spaním vypínam telefón. Poskytujem tak svojmu mozgu čas na odpočinok. “

Meditujte.

Mnoho ľudí tvrdí, že väčšinou nemajú čas ani “dobiť si baterky”, nieto ešte na to, aby sa venovali meditácii. Skúste však brať meditáciu ako svoju druhú schôdzku, ktorú si musíte na určitý čas naplánovať.

“Zaraďte si proste meditáciu do rozvrhu,” vysvetľuje učiteľ jogy Shinikive Dhlivao. “Urobte z nej súčasť svojich povinností. Keď si meditáciu naplánujete ako jednu z vecí, ktoré nevyhnutne musíte vykonať, alebo si ju uložíte ako upomienku, s veľkou pravdepodobnosťou sa jej potom tiež budete naozaj venovať. Pre mňa sú joga a možnosť praktizovať vedomé kombinácie pohybov spásou, pretože žijem a pracujem v megapolise. Rytmus obrovského mesta je jednoducho šialený. “

Podstatou fyzickej záťaže určite nemá byť vyčerpanie.

Dlhé turistické pochody a intenzívne cvičenia sú určite dobrá vec. Zároveň to však môže viesť k zvýšeniu hladiny stresových hormónov.

Nie je nič zlé na tom dať si čas od času záťaž väčšiu ako obvykle. Nemali by ste však prehliadať tiež možnosť zacvičiť si jogu alebo sa proste len v rýchlom tempe prejsť niekde vonku. Nemusíte vyčkávať, až nájdete voľnú hodinku, aby ste si intenzívne zacvičili.

Nacvičujte si umenie byť vďační.

Veľa ľudí vníma ako zvláštne tému vďačnosť. Tiež toto cvičenie totiž pozitívne ovplyvňuje ako psychické, tak fyzické zdravie.

“Rada svoj deň začínam zostavovaním zoznamu desiatich vecí, za ktoré som vďačná. A môžu to byť aj veci, ktoré ľudia považujú za niečo úplne samozrejmé. Napríklad, že môžem chodiť a mám svoj domov. Môžu to byť aj úplné maličkosti. Trebárs šálka káv y na mojom stole a slniečko, ktoré mi svieti do okna, “hovorí novinárka Delaney Lightelová.

Trávte čas v prírode.

Už mnohokrát bolo preukázané, ako užitočný je tento spôsob trávenia času. Počnúc zlepšením pamäte a upevnením psychického zdravia a znížením rizika vzniku rakoviny končiac.

Spoluzakladateľka spoločnosti “Gryph & IvyRose, bezpečné výrobky pre deti” Rachel Fingerova nám k tomu povedala: “Výsledky mnohých štúdií potvrdzujú prednosti času stráveného v prírode. Človek si môže zaplávať v rieke, prejsť sa pri západe slnka, zbierať s deťmi kvetinky a zaujímavé kamienky. Podobná činnosť znižuje stres a poskytuje veľa energie. “

zdroj: prokondici.cz

Hlboký spánok ovplyvňuje, ako sa svieži prebudíte aj to, či priberáte.

facebook

Ako svetlo ovplyvňuje spánok a prečo sa cítime unavení?

Sledujte nás a lajknite nás:

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.