Spánok počas dňa. Je to v poriadku?

spanie

Zdriemnutie  v poludňajších hodinách je spojené s dlhým zoznamom výhod, vrátane zlepšenia nálady, lepšej pamäte, zníženej únavy a dokonca zníženého krvného tlaku. Naše telo je nastavené tak, že po obede sa cítime prirodzene unavení a zdriemnutie sa ukázalo ako najlepší spôsob, ako sa s touto únavou  vyrovnať.

Ale to ešte neznamená, že popoludňajší spánok je pre každého. Niektorí ľudia sa zobudia z popoludňajšieho spánku a cítia sa slabí a unavení. Sú unavenejší, ako tomu bolo predtým, než zaspali a pre iných môže krátke zaspanie počas dňa zasahovať do kvality ich nočného spánku – najmä ak už trpia nespavosťou.

Nutnosť potreby zdriemnutia v dôsledku nadmernej dennej ospalosti môže byť známkou zdravotného stavu, ako je Parkinsonova choroba, cukrovka alebo depresia. Porozprávajte sa so svojím lekárom, ak sa cítite počas dňa úplne vyčerpaná alebo ak je pre Vás nutná pravidelná prestávka. V opačnom prípade postupujte podľa týchto tipov, aby ste čo najviac využili svoje rozhodnutie si zdriemnuť:

1. Čím dlhšie je zdriemnutie, tým horšie sa budete cítiť, keď sa zobudíte. Obmedzte svoje zadriemanie  na maximálne 30 minút.

2.  Aj keď môžete dostať v niektoré dni nutkanie zdriemnuť si neskôr alebo skôr  ako býva všeobecné pravidlo, najlepšie je zdriemnuť si medzi 14 -15 hodinou. To je zvyčajne hodinu alebo dve po obede, keď sa hladina cukru v krvi a energie začne znižovať. Rýchle zdriemnutie v tomto čase vám môže pomôcť cítiť sa ostražitejšie po zvyšok dňa bez toho, aby ste zasahovali do nočného spánku.

3. Nastavte si atmosféru. Keďže pravdepodobne nemáte veľa času na zdriemnutie, je dôležité, aby ste zaspali čo najrýchlejšie. Chladné, tmavé, tiché miestnosti vám to pomôžu dosiahnuť. Pomôcť k dobrému spánku či už počas dňa alebo aj noci, Vám môže aj relaxačný sprej na vankúš, zmes olejov levanduly, medovky lekárskej, pelargonie a harmančeka.

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.