Fit aj po päťdesiatke

Že keď človek dospeje do určitého veku, má povolené leňošiť, jesť tučné jedlá a holdovať alkoholu? Tak to ani omylom! Ak nechcete riskovať problémy so srdcom, mali by ste každý deň vyraziť na prechádzku a upraviť jedálniček. A prečo mať stále po ruke opaľovací krém?

Že piate desaťročie je dôvodom na to, aby sa človek začal zanedbávať? Práve naopak! Odborníci zastávajú názor, že práve v tomto existenčnom období je potrebné upraviť svoj životný štýl, aby sa čo najviac znížilo riziko kardiovaskulárnych aj psychických ťažkostí. Na čo by teda mal myslieť každý päťdesiatnik – pre vlastné dobro?

Pohyb ako alfa aj omega pre zdravie

Nie je žiadnou novinkou, že ľudia tiahnu k lenivosti, čo sa samozrejme nezaobíde bez následkov. Nebuďte ďalší, koho „doženie“ nadváha a boľavé kĺby. Možno pre vás bude skutočnou výzvou nájsť motiváciu k fyzickej aktivite, ale verte, že sa vám to mnohonásobne vráti. Experti prostredníctvom niekoľkých štúdií poukázali na to, že aj polhodinka obyčajnej chôdze denne zredukuje cholesterol a posilní kosti, zatiaľ čo významne prispeje k budovaniu svalovej hmoty, spaľovaniu kalórií i prevencii duševných porúch.

„Je alarmujúce, že v dnešnej dobe menej ako polovica starších dospelých vyznáva aktívny životný štýl. Pravidelný pohyb má pritom oveľa lepší vplyv na celkové zdravie ako akákoľvek lekárska starostlivosť. Nepoužívajte teda vek ako ospravedlnenie na to, že nemôžete športovať,“ lekár.

Výživa. Na tej jednoducho záleží

A teraz ruku na srdce. Aký je váš štandardný jedálniček? Pochopiteľne aj na ten sa kladie nemalý dôraz. Vyššie menovaný odborník upozorňuje na to, že strava, ktorá sa nesie v znamení prebytku cukrov, tukov, toxínov, kofeínu a alkoholu, funguje ako „stresor“ organizmu. Výsledkom je potom ohrozená kondícia kardiovaskulárneho systému, rovnako ako zvýšená pravdepodobnosť rozvoja cukrovky a rakoviny. Skúsite sa v tomto smere trochu polepšiť? Keď budete dbať o príjem vitamínov a minerálov, telo sa vám odvďačí. Preto si domov noste z obchodu častejšie ovocie a zeleninu, obilniny, ryby aj mliečne výrobky.

Starajte sa o svoju pleť. Krémom na opaľovanie

Keď už ste začali pracovať na zlepšení kondície, čo tak urobiť aj niečo pre svoj vzhľad? Pokiaľ s ním budete spokojní, pocity celkovej spokojnosti na seba nenechajú dlho čakať. Ak si ale myslíte, že vám teraz budeme odporúčať drahú kozmetiku spomaľujúcu tvorbu vrások, ste na omyle. Rada nad zlato znie – používajte zodpovedne opaľovací krém, a to celoročne. Najčastejšou príčinou takmer všetkých prejavov starnutia je ultrafialové žiarenie. To na vás negatívne pôsobí aj vo chvíľach, keď je slnko pod mrakom.

zdroj: prostreno.cz

5 potravín pre dlhovekosť: Ktoré vám v jedálničku chýbajú?

facebook

Škandinávska diéta označovaná za tú najjednoduchšiu na svete

Sledujte nás a lajknite nás:

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.