Diéty a chudnutie: Chudnutie behom i chôdzou!

Prvé mesiace po novom roku sú dávno preč a vy ste stále rovnako odhodlaní tento rok schudnúť, ako ste boli prvého januára? Výborne! Či už chudnete s nami alebo si jedálniček robíte podľa svojho, jedno je potrebné vždy: pohyb.

Fitness trénerka a odborníčka na zdravú výživu Ing. Veronika Jandová v tomto dieli vysvetľuje, aké účinky má na chudnutie beh a chôdza.

Beh a kalórie

Ak chcete natrvalo schudnúť, mali by ste okrem zdravého jedálnička zapracovať aj na pohybe. Jedným zo športov, ktorý sa dá robiť zadarmo kedykoľvek a kdekoľvek, je beh. Patrí k najobľúbenejším kardio cvičením a nie je divu, behanie je v boji proti nadbytočným kilám naozaj účinné. Už polhodinka denne sa na vašom tele čoskoro prejaví. Za hodinu behu spálite približne 550 až 650 kcal. Nie je však pre každého.

“Beh krásne vytvaruje a posilní dolné končatiny, ale nie je vhodný pre všetkých. Ľudia, ktorí trpia naozaj veľkou nadváhou či čelia problémom s kĺbmi, si môžu skôr ublížiť. Práve nadváha môže pri behu zapríčiniť zvýšené opotrebenie kĺbového aparátu a môže dôjsť k nežiaducemu úrazu počas aktivity. Ak patríte aj vy do kategórie, ktorej nerobí behanie dobre, zvoľte radšej svižnú chôdzu,” radí trénerka Veronika. Páliť tuky začnete po zhruba 20 minútach. Ideálny stav pre chudnutie je vtedy, keď ste zadýchaný, ale nelapáme po dychu.

Chudnutie chôdzou!

Chôdza sama o sebe je pre ľudský organizmus zo všetkých druhov pohybu vôbec najprirodzenejšia. A nemyslite si – v boji proti nadbytočným kilám je tiež veľmi účinná! Čo dokáže s telom urobiť 10 tisíc krokov denne, je dobrým príkladom toho, ako mocná môže byť. Za hodinu svižnej chôdze spálite 300 až 400 kcal.

Veľmi rozšírenú a populárna aktivitou je tiež nordic walking čiže chôdza za pomoci špeciálnych palíc. Palice majú tlmiť došliapnutie, a váha sa teda namiesto do dvoch bodov orientuje do štyroch, čím sa šetria kĺby. Vďaka paliciam navyše zapojíte aj hornú polovicu tela, ktorá by pri bežnej chôdzi zostala takmer v pokoji.

Viete správne chodiť?

Divná otázka? Nie tak celkom. Vedieť správne chodiť nie je samozrejmosť. Je to celkom veda! Obzvlášť pokiaľ ide o chôdzu kondičnú. “Pri chôdzi alebo joggingu je dôležité, aby váš došľap nešiel cez pätu, ale skôr cez špičku,” hovorí Veronika Jandová a vysvetľuje, prečo by ste nemali moc dupať. “Je to kvôli veľkým otrasom, ktoré môžu poškodiť kĺbový aparát. Nevytáčajte špičky nôh ani dnu, ani von, aby ste si neničili kolená. Takisto by ste nemali chodiť či behať nahrbení. Narovnajte chrbát, pocitovo vystrčte hrudník a stiahnite ramená a majte spevnený stred tela. “

Ako vydržať? Urobte si plán

Pokiaľ s pohybovou aktivitou začínate, je podľa trénerky dobré, urobiť si menší plán. Začnite tým, že si vyhliadnete vhodnú cestu. “Začiatočníkom by som odporučila nenáročný terén, skôr rovinu, najlepšie niekde v prírode, nech sa po športe cítite duševne odpočinutí a plní síl. Ak je to váš jediný pohyb, chodievajte zo začiatku aspoň dvakrát týždenne, potom môžete frekvenciu zvyšovať. “

Aktivitu by ste nemali vykonávať vyhladovaní, ale ani prejedení. Od posledného jedla si nechajte ideálne dve hodiny odstup, prípadne si dajte ľahkú desiatu, napríklad kus ovocia alebo proteínovú alebo raw tyčinku, maximálne 30 minút vopred.

Ak nemáte s kým vyraziť, stiahnite si do telefónu obľúbenú hudbu alebo audioknihu  a hneď vám bude cesta ubiehať príjemnejšie!

zdroj: prozeny.cz

Behanie v meste na znečistenom vzduchu. Aké veľké riziko nám prináša?

facebook

Ako sa udržať fit v dôchodku? Začnite s kondičným behom

Sledujte nás a lajknite nás:

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.