Chyby pri raňajkách, kvôli ktorým sa priberá

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Nie každý však vie, že práve pri raňajkách sa dopúšťame množstvo chýb, ktoré neskôr vedú k zdravotným problémom a naberaniu prebytočných kilogramov. Niektoré z nich uvádzame:

Veľkosť porcie

Ak máte za to, že malá porcia obilninovej kaše na raňajky zmenší celkový denný prísun kalórií a pomôže vám tak udržať si postavu, hrubo sa mýlite. Ani nestihnete dôjsť do práce a hlad vás prinúti dať si rýchlu kávu s niečím dobrým na zahryznutie. To je nielen cesta k nadváhe, ale aj k rozhodenému tráveniu. Ráno sa treba poriadne najesť. Veľmi dobre si rozmyslite, než začnete zmenšovať svoje ranné porcie na polovicu.

Nezdravé jedlo

Kto chce schudnúť a sníva o dokonalej postave, mal by z raňajkového menu vyradiť vysoko kalorické jedlá: žemle, toasty s tučnou oblohou alebo marmeládou, lievance sa sirupom aj chleba s maslom. Vhodnejšia je ovsená kaša s čerstvým ovocím a orechmi, celozrnný chlieb a jogurt.

Príliš veľa kofeínu

Jeden či dve šálky kávy alebo čaju nie sú na škodu. Ak si však zvyknete začínať deň veľkými dávkami týchto nápojov, vystavujete sa riziku. Obvykle sú totiž spojené s niečím “k tomu”. Koláčik, vianočka, do kávy smotana, do čaju cukor. V dôsledku máte kalorickú bombu, ktorá sa podpíše nielen na postave, ale aj na celkovom zdravotnom stave.

Raňajky bez tekutín

Najmenej jedným veľkým pohárom obyčajnej vody izbovej teploty by mal začínať deň. Než začnete zaháňať hlad, poriadne sa napite. Nahradíte telu tekutiny spotrebovaných v noci, spustíte metabolizmus, zmenšíte pocit hladu, uľahčíte prácu tráviaceho traktu. A navyše unikáte dehydratácii. Váš organizmus dokáže s dostatkom tekutín ďaleko lepšie vstrebať z raňajok všetky potrebné živiny.

Nepreháňajte to so šťavami

Pohár šťavy je zdravý iba ak je to šťava čerstvo vylisovaná. Kupované produkty zvyčajne obsahujú veľké množstvo cukru, rad konzervantov a farbív, ktoré organizmu len ubližujú. “Prírodne identické” arómy sú arómy umelé. Teda nezdravé. A poznámka nakoniec: šťava nenahradí plnohodnotné raňajky, je len ich doplnkom!

zdroj: prokondici.cz/

Čo sa zmení, keď prestanete jesť cukor

facebook

Potraviny pre dlhý vek – čo v ktorom veku jesť

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.