Ako ráno vstávať v pokoji a mať lepší deň?

Ranná rutina veľmi často rozhoduje o tom, aký budete mať deň. Čo asi prinesie stres a zhon? Máme pre vás pár praktických tipov, na čo si dať pozor a čomu sa vyhnúť, aby ste mali pohodové nielen ráno.

Či už vám budík zvoní pred šiestou alebo až po siedmej, čo sa bude diať zhruba hodinu po tom, čo ho zaklapnete, je celkom dôležité. Môžete sa hnať ako o závod a s vyplazeným jazykom dobehnúť nervózny do práce, alebo si dať načas a pozitívne sa naladiť. Je to samozrejme na vás, ale radi by sme vás niekoľkými tipy nadchli pre prežitie pohodových rán.

1. Všetko si večer dobre pripravte

Pre prvú radu je potrebné sa vrátiť o krok naspäť, teda do večera, ktorý predchádza ránu. Po žúrke asi nebudete mať myšlienky na nič iné ako na spánok, ale za normálnych okolností si večer pripravte, čo sa dá. Ak si beriete obed do práce, premyslite, čo si dáte do krabičky a ako dlho to bude trvať. Podobne je to s raňajkami – večer si môžete aspoň namočiť vločky, ráno potom ich prípravu rapídne skrátite.

Určitou pomocou je aj príprava oblečenia. Čo takto vopred premyslieť rôzne kombinácie, aby ste nestrácali pätnásť minút drahocenného ranného času ladením tej správnej košele k sukni. Ak máte deti a rozprávate sa ráno spoločne, skúste si aspoň desiaty pripraviť večer. Donúťte tiež ratolesti, aby si veci do školy nachystal v predstihu.

2. Vstaňte o niečo skôr

To sa ľahko povie, ale ťažko urobí. Ak ste sova, čo do pol druhej číta, je ráno každá minúta drahá. Skúste prispôsobiť večerné líhanie tak, aby ste si mohli dopriať ráno o 10 až 30 minút dlhší čas. Ranných 15 minút od prebudenia k dobehnutia na zastávku autobusu jednoducho nie je pre telo nič dobrého. Je totiž dokázané, že pravidelný stres je jednou z príčin mnohých chronických ochorení.

3. Potrebujete svetlo alebo čerstvý vzduch

Keď otvoríte oči a zaklapnete budík, skúste hneď vstať. Niekomu ešte pomôžu dve minúty prevaľovania sa  v perinách, ale nemalo by to byť dlhšie – nič zásadné vám to rovnako neprinesie. Rozhrňte rolety a pustite dovnútra čo najviac svetla. Svetlo naruší nočnú hladinu serotonínu, ktorý riadi vaše spanie či bdenie, ale má tiež na starosti dobrú náladu.

Ďalšou možnosťou, ako napumpovať energiu do tela, je otvoriť si okno a niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnuť (samozrejme ak nebývate na rušnej križovatke). Čerstvý vzduch a prudké okysličenie krvi opäť rozprúdi hormón serotonín a vy sa budete cítiť lepšie. Výhodu v tomto majú psičkári, ktorých ich štvornohí kamaráti hneď ráno prinútia k prechádzke.

4. Urobte si svoju chvíľku

Čas, ktorý máte k dobru, využite na maximum. Telu i duši najviac prospeje pohyb. Nemusíte bežať desať kilometrov v tme, stačí niekoľkominútové cvičenie, pár Pozdravov slnku z jogy, veľmi prínosné je cvičenie Päť Tibeťanov. Ak sa na nič z toho necítite, aspoň sa poriadne ponaťahujte – začnite v posteli vedomým natiahnutím rúk a nôh, v stoji predklony či úklony na stranu. Aj jemný strečing je lepšie ako nič.

Vaša chvíľka však nemusí byť len o pohybe, môže tiež znamenať pohladenie duše. Americká lektorka kreativity Julia Cameron vo svojich knihách odporúča ranný žurnál, teda napísanie aspoň troch stránok textu o snoch (pozor na tie silvestrovské) alebo len tak, čo vás napadne. Rozvinie to vašu kreativitu, nech ste na akejkoľvek pracovnej pozícii.

Niekomu písanie nesedí a radšej si pustí obľúbenú hudbu, pri príprave raňajok sa zavlní do rytmu alebo sa pohrá s mačkou alebo psom. Inému urobí dobre horúca či skôr vlažná sprcha, mnohým ženám zdvihne náladu, keď budú mať čas si napríklad nalakovať nechty alebo pekne vyfúkať vlasy.

5. Nepozerajte do mobilu ani do novín

Možno ešte v posteli beriete do ruky telefón a už sa hrniete do čítania správ … zastavte! Skúste si aspoň niektoré dni nastaviť už večer na telefóne režim lietadlo (bez mobilných dát) a vydržať tak až do odchodu z domu. Displej jednak nie je pre oči po ránu to najlepšie, ale predovšetkým vám negatívne správy alebo dokonca výhrady šéfa môžu doslova pokaziť deň. Ony samozrejme nezmiznú, ale počkajú až na dobu, kedy budete po raňajkách a dobre naladení.

zdroj: prozeny.cz

Tipy, ako nadviazať dlhodobý vzťah

facebook

Pozitívny vplyv sexu na ľudské zdravie

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.