Niekoľko trikov, ako byť štíhla aj bez diét!

Tu je pár trikov a potravín, ktoré by ste mali a nemali jesť ak si chcete zachovať štíhlu líniu.

Pite teplé nápoje

Áno, teplé nápoje (nesladené) môžu zrýchľovať metabolizmus. Pite zelené čaje, ktoré sú tiež dobré na trávenie. U jedla sa vyhýbajte studeným nápojom. Radšej si dajte vlažný čaj alebo vodu. Cez deň si pokojne doprajte šálku kvalitnej nesladenej kávy.

Jedzte vlákninu

Vláknina vám zaplní žalúdok a to na dlho (pocit hladu sa teda ozve až za dlho). Dať si na raňajky müsli,

nie je iba zdravé, ale zaplní vám žalúdok na celý zvyšok dopoludnia. Alebo si do jogurtu prisypte vločky. Bude vám viac chutiť a nebudete mať hneď hlad.

Jedzte zelenú zeleninu

Jarná zelenina má najvyššie hladiny vitamínu K, železa a fytonutrientov, ktoré vám doplnia chýbajúcu energiu a pomáhajú chudnúť. Ktorú by ste mali uprednostniť? Orientujte sa podľa farby: zelená má zelenú!
Špenát, fazuľové struky, šalát, špargľa, bôb, hrach, brokolica, kapusta, paprika, reďkovka,  …

Každý deň 10 minút cvičte

Môžete skákať cez švihadlo, sedy ľahy, behať po schodoch. A kto tých 10 minút nemieni obetovať, ten nech zabudne na vynález menom výťah a tiež na to, že je mestská doprava. Pre lenivé tú je chôdza.

U každého jedla sa snažte zjesť kúsok ovocia alebo zeleniny

Vitamíny, minerály atď. Sú nevyhnutné. Vitamín je látka, ktorú príjme organizmus vo veľmi malých množstvách. Ľudské telo ich potrebuje na svoju existenciu, no nedokáže si ju samé syntetizovať a musí ju teda získavať v potrave. Pri nedostatku vitamínov sa môžu objavovať poruchy funkcií organizmu, alebo aj veľmi vážne ochorenia. Niektorých prebytočných vitamínov sa organizmus dokáže zbaviť a pokiaľ prestane vitamín prijímať, organizmus z tela nadbytočné množstvo vylúči. Pri niektorých ďalších to však nefunguje – najprirodzenejší je v tomto vitamín A, pri ktorom existujú prípady smrteľných otráv s doživotnými následkami. Vitamíny sú nutné pre udržanie mnohých telesných funkcií a sú schopné posilňovať a udržiavať imunitné reakcie.

Jedzte ostré jedlá

Aj tie urýchľujú metabolizmus. Jedzte pálivá, korenené a ostré jedlá. Dodajú vášmu jedlu chuť a ešte vám prospejú. Pikantné jedlo samo o sebe zdraviu nijak nepomáha. Za celý proces pálivosti, červenej tváre a spoteného čela môže dobre známy rastlinný alkaloid – kapsaicín.  Táto bezfarebná chemická zlúčenina pomáha chrániť papriku pred rôznymi škodcami a reaguje s akýmkoľvek naším tkanivom určitým podráždením, hoci práve to je vyhľadávaný efekt osviežujúci nejeden pokrm.

Nebojte sa jesť tuky

Ale len tie zdravé! Vyhýbajte sa kúpe lacného margarínu. Ten obsahuje viac škodlivých látok než tých zdravých. Nezabúdajte, že k zelenine by ste mali konzumovať tuk pre vstrebanie niektorých vitamínov (napríklad vitamín A, D, E, K ). Nebojte sa poliať šalát olivovým olejom. Nič tým nepokazíte.

zdroj: jenzeny.cz/

Dezinfikujte svoj mobil

facebook

ŤAŽKÝ TÝŽDEŇ S JANOM GORDULIČOM

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.