Blue beauty: Čo všetko musíte vedieť o kozmetike a jej vplyve na more

Nová vlna #cleanbeauty sa cielene zameriava na oceány a ich čistotu. Okrem premysleného riešenia obalov a šetrného získavania účinných ingrediencií prináša nádej, že sa vďaka vašim každodenným rozhodnutiam povedie zachrániť kriticky ohrozené koraly a živočíšne druhy. Prečo by vás to malo zaujímať, keď to máme k najbližšiemu moru ďaleko? Pretože všetko so všetkým súvisí.
Už tu máme green beauty, clean beauty a teraz sa zvyšuje záujem o tzv. blue beauty. Ako názov napovedá, ide v tomto prípade o vodu a jej čistotu. S tou to nevyzerá nijak ružovo, avšak nádej tu vždy je. Kozmetický priemysel vygeneruje ročne 142 miliárd obalov. Jeden téglik navyše to nevytrhne, poviete si. Ale keď každý z nás o ten jeden jediný kelímok ušetrí prírodu, už to dá zásadné číslo. Nezabudnite, že väčšina obalov končí práve v oceánoch, z ktorých sa stala jedna obrovská skládka, a plasty sa objavujú aj tam, kam ľudská noha nevkročila, a teda by tam teoreticky nemali byť. A napriek tomu sú.

Ešte väčším problémom sú mikroplasty, pevné častice menšie ako 5 mm. Tie nájdete okrem čistiacich prostriedkov aj v kozmetike. Najčastejšie ako súčasť depilačných produktov dodávajúcich lesk a samozrejme väčšina trblietok nie je nič iné ako maličké čiastočky plastu. Tie sa po zmytí dostávajú do vodovodného systému a odtiaľ do mora. Situácia je tak vážna, že sa nájdu aj v našom tele. Potravinový reťazec je proste kruh, a čo do prírody vypustíme, to sa nám vráti. V rámci Európskej únie sa plastov ročne vyprodukuje okolo 50 000 ton a viac ako dve tretiny sa uvoľnia do životného prostredia.
Vlani prišla European Chemicals Agency s návrhom rozsiahleho obmedzenia mikroplastu vo výrobkoch uvádzaných na európsky trh tak, aby sa počas nasledujúcich dvadsiatich rokov znížili emisie aspoň o 85 percent a zabránilo sa uvoľňovaniu 400 000 ton mikroplastu do životného prostredia.
Blue beauty nie je o modrej farbe alebo o morskej soli, čo vám na počkanie urobí plážové vlny. V rámci hnutia kozmetickej značky cielene riešia, aby ich produkty boli maximálne šetrné k životnému prostrediu, a to vrátane oceánov, minimalizovali uhlíkovej stopy a využívali obnoviteľné zdroje. Navyše prípravky a činnosť musí mať pozitívny vplyv na prírodu. Inými slovami to znamená lokálne ingrediencie, kratšiu cestu z výroby do vašej kúpeľne a recykláciu obalov. Veľkú výhodu majú produkty, ktorých balenie môžete neustále dopĺňať, či už priamo v obchode, alebo zakúpením kapsúl.

GreenSun - Ekologický prací prostriedok, ktorý Vám ušetrí až 60 % energie.
GreenSun – Ekologický prací prostriedok, ktorý Vám ušetrí až 60 % energie.

Pod značkou Venované Vám a prírode predstavila česká firma Nafigate Cosmetics úplne rozložiteľnou kozmetiku. Mikroplast nahradil polymér P3HB, ktorý sa vo vode úplne rozloží. Ide o český patent, ktorý môže v budúcnosti životnému prostrediu i nášmu svedomiu dosť uľaviť. Kozmetika využíva to najlepšie z prírody aj najmodernejšie technológie, čo sa ukazuje ako správna cesta pre všetkých. Polymér P3HB momentálne značka využíva ako peelingové čiastočky aj v rámci opaľovacích krémov. Jeho výhodou je, že nezaťažuje pokožku, nevyvoláva alergické reakcie a zároveň sa nepodieľa na ničení koralových útesov.

zdroj: vogue.cz

Ploché brucho za dva týždne: malé zmeny, ktoré veľa dokážu

facebook

Ako pripraviť vlasy na leto?