6 cvikov, s ktorými zlepšíte svoj sexuálny život.

Cvičenie panvového dna patrí medzi najpopulárnejšiu techniku, nielen ako sa vyhnúť inkontinencii, ale tiež ako zintenzívniť zážitky zo sexu. Aké ďalšie cviky sú v tomto smere účinné? Pomáha napríklad aj behanie?

1. Začnite od základov. Posilňujte svaly panvového dna

Pravidelné a technicky správne vykonané cviky na posilnenie svalov panvového dna sú jedny z najúčinnejších, čo sa týka riešenia problémov s únikom moču, ale aj so zlepšením sexuálnym zážitkov. Hlavná trénerka Mgr. Kateřina Hollerová z fitness centra pre ženy Contours vysvetľuje, ako túto skupinu svalov bezchybne posilňovať:
“Ľahnite si na zem na chrbát a pokrčte nohy. Najvyššie svaly panvového dna zapojíte tak, že si predstavíte, že sa vám chce na malú, ale vy sa snažíte to udržať. Zároveň ale nesmiete zapojiť vonkajšie svaly, ktoré často chybne preberajú prácu – ide hlavne o brušné svaly, zadok a stehná. Sama si siahnite, či máte tieto svaly uvoľnené, keď držíte panvové dno. Kým to nepôjde, nepúšťajte sa do ďalších postupov. “Keď získate prax, môžete cvičenia vykonávať nielen v ľahu, ale pokojne aj postojačky alebo posediačky
“V sede na stoličke si dajte nohy na šírku bokov, majte rovný, vzpriamený chrbát a dlane položené na stehnách. S výdychom zatlačte dlaňami proti kolenám, špičky nôh zdvihnite, päty zostanú na podlahe a pocitovo vtiahnite pošvu. S výdychom uvoľnite. Opakujte minimálne 10-krát každý deň, “radí Katka Hollerová.

2. Cvičte Plank a získate nielen sexi bruško

Plank čiže výdrž v doske patrí medzi obľúbený cvik na brušné svaly, respektíve stred tela. Mimo to sa u tohto cviku posilňujú aj svaly hlbokého stabilizačného systému, ale napríklad aj ramenné a stehenné svaly, či svaly spodnej časti chrbta, čo sú všetko svalové skupiny, ktoré sa pri sexe intenzívne zapájajú.
Trénerka Katka popisuje, ako doska (plank) vykonávať technicky správne: “Dôležité je, aby ste sa pri tomto cviku neprehýbali v chrbte, hlava bola v predĺžení chrbtice, lakte ste umiestnila priamo pod ramená a spevnila brucho aj zadok.” Hlavná nutričná špecialistka Ing. Monika Bartolomějová zo Sveta zdravia k tomu dodáva:
“Nezabudnite, že k dokonalému brušku sa musíte prejesť. Vykonávajte teda cviky na posilnenie stredu tela, ale zároveň vhodne upravte svoj jedálniček. Pri jeho zostavení si nechajte poradiť od špecialistu, ktorý vezme do úvahy vašej individualitu, “radí Bartolomějová.

3. Vyskúšajte zázračný panvovej most

Skvelým cvikom, pri ktorom posilníte panvové dno, je takzvaný panvový most. “Pri ňom ležíte na chrbte a pokrčené nohy tlačíte celou plochou chodidla k podložke. Pomaly zdvíhate panvu a chrbát smerom nahor až po lopatky. Výdrž v tejto pozícii by mala byť okolo pol minúty a potom sa vrátite do východzieho postavenia. Panvový most opakujte aspoň pätnásťkrát, “opisuje prevedenie cviku Katka Hollerová.

4. Drepujte pre guľatý zadok a lepší sex

Drepy síce nie sú cvikom, ktorý by posilňovať priamo panvové dno, napriek tomu môžu povzbudiť vaše libido. Drepy dokážu rozprúdiť krv, ktorá sa rýchlejšie dostane do genitálií. Okrem toho drepy, výpady mŕtvy ťah či zhyby dodajú svalom tvar, silu a pevnosť, čo je pri sexuálnych akte veľmi žiaduce. Drepy môžete vykonávať v posilňovni so záťažou v rámci svojho tréningu, alebo pokojne v pohodlí domova len s vlastnou váhou.
“Postavte sa, nohy majte rozkročené na šírku ramien, chodidlá sú na podlahe – ako by ste sedela na pomyselnej stoličke. Potom si čupnite. Čím nižší drep, tým viac zapojíte zadok, a cvičenie bude efektívnejšie. Skúste 15-30krát opakovať, “radí fitness trénerka Katka.

5. Zväčšite svoje bicepsy a staňte sa sexuálnou bohyňou

Zdvíhanie činiek či všeobecne posilňovanie so záťažou sa stále veľa žien zbytočne obáva. Podľa Kataríny Hollerová z fitness centra pre ženy Contours sú tieto obavy úplne zbytočné. Je prakticky nemožné, aby sa pri bežnom posilňovaní, hoci s väčšími váhami, stala z ženy kulturistka.
“Silový tréning je efektívny na pálenie tuku, formovanie postavy a v neposlednom rade prispieva aj k zvýšeniu sexuálneho apetítu. Preto sa nebojte siahnuť v posilňovni po jednoručkách a odcvičiť pár cvikov na biceps. Podľa zvolenej záťaže jednotlivé cviky opakuje 10-15krát na každú ruku. Robte 3-4 série, “radí Katka.

6. Začnite pravidelne behať. Prečo?

Dôvodov, prečo začať s behom, je veľmi veľa. Od získania zdravšieho a krásne vyzerajúceho tela, pravidelného prísunu endorfínov a s ním spojeného pocitu šťastia, radosti a spokojnosti, až po získanie fyzickej vytrvalosti, ktorá vám príde pri sexuálnych hrách viac ako vhod.
“Aj keď sa môže zdať, že spolu beh a sex nesúvisia, opak je pravdou. Akonáhle si vybudujete fyzickú vytrvalosť, budú vás partnerské aktivity oveľa viac baviť a začnete aj viac experimentovať, pretože jednoducho viac vydržíte. Je však dôležité, aby fyzickú vytrvalosť trénovali obaja partneri vo vzťahu. Ak si nepotrpíte na beh, zamerajte sa na iné aeróbne aktivity (bicyklovanie, kolieskové korčule), alebo vyskúšajte intenzívny intervalový tréning, “odporúča Katka Hollerová.

zdroj:  youi.cz

Najčastejšie chyby, ktoré ženy robia v zamilovanosti a časom toho ľutujú

facebook

ŤAŽKÝ TÝŽDEŇ S JANOM GORDULIČOM

Sledujte nás a lajknite nás:

Pridaj komentár

Prihlásenie k odberu noviniek

Úspešne ste sa prihlásili na odber noviniek.

Pri pokuse o odoslanie žiadosti sa vyskytla chyba. Prosím skúste to znova.